Historia druku akcydensowego
25 września 2020Druk akcydensowy - dziewiętnastowieczne określenie - jest tradycyjnie definiowane jako druk wykorzystujący typ wyświetlacza i nie więcej niż arkusz lub dwa papieru. Krótko mówiąc...
ZENITH to marka z ponad 60-letnią tradycją, która łączy w sobie znane i cenione od wielu lat artykuły papiernicze. Asortyment produktów ZENITH obejmuje doskonałe artykuły biurowe produkowane głównie w Polsce i wyróżniające się wysoką jakością i ekskluzywnością. Obecnie portfolio produktów koncentruje się nie tylko na automatycznych długopisach i ołówkach, ale także na stylowych wiecznych długopisach, eleganckich zestawach upominkowych i szerokiej gamie akcesoriów.
ZENITH - wiodąca i uznana marka - to ikona stylu i jakości w kategorii artykułów papierniczych i biurowych. Początki naszej produkcji (głównie piór wiecznych Omega) sięgają przedwojennej Polski, dlatego można nas nazwać marką z wieloletnią tradycją. Nasze produkty papiernicze i biurowe - znane i cenione od wielu lat - znajdują zastosowanie zarówno w pracy, w szkole, jak i w domu. Obecnie nasze portfolio skupia się nie tylko na automatycznych długopisach i ołówkach, ale także na stylowych wiecznych długopisach, eleganckich zestawach upominkowych i szerokiej gamie akcesoriów.
Legendarny ball-pen firmy ZENITH "narodził się" w Częstochowskiej Fabryce Zaopatrzenia Biura, która rozpoczęła działalność w 1951 roku. Zjednoczyła ona dużą grupę inżynierów, techników i innych specjalistów, którzy na przestrzeni lat otrzymali 8 patentów i 7 wzorów użytkowych.
Ponad połowa produktów została nagrodzona znakiem jakości "1", co odpowiada najwyższemu światowemu standardowi znaku jakości "Q".
Talent i ogromna wiedza zespołu pozwoliły zaprojektować popularną linię długopisów kulkowych ZENITH Classic, która dzięki swojemu ekskluzywnemu charakterowi i długiej linii do pisania może zadowolić niejednego konesera. Asortyment ZENITH to najwyższej jakości akcesoria biurowe produkowane głównie w Polsce i wyróżniające się wysoką jakością komponentów farb, wewnętrznych mechanizmów produktu oraz ich zewnętrznej obudowy.
Wciąż gonimy za zmieniającymi się potrzebami naszych Klientów, dbając o estetyczny wygląd naszych produktów i łatwość ich użytkowania. Chcemy, aby nowe technologie poprawiały Państwa codzienne życie!
Historia pióra Zenit 7
Legendarne pióra Zenith 7, które znała w całej Polsce (i zna do dziś), zostały zainspirowane przez American Parker. Są prawie identyczne, a wszystko dlatego, że w Polsce opatentowano tylko srebrną część pióra, która służy do zaczepiania go kartką lub kieszonką. Zapoznaj się z historią polskiego pióra, które narodziło się w fabryce produkującej pióra wieczne.
Ostatecznie podjęto decyzję o produkcji długopisu Zenit 7, przed VI zjazdem PZPR. Prace nad piórem rozpoczęto w 1969 roku w Częstochowskiej Fabryce Materiałów Biurowych. A za prace nad projektem pióra kilku inżynierów i techników, którzy je wykonali, otrzymało nawet nagrodę. Wiemy już, że Zenith był prawie doskonałą kopią amerykańskiego Parkera, jeśli spojrzymy na logo polskiej firmy, to jest ono podobne do Parkera. Do produkcji długopisów rozpoczęto produkcję rurek mosiężnych z pomocą przemysłu zbrojeniowego. Niestety, nie udało się wyprodukować kuleczek do kolekcji tuszu, dlatego też zostały one sprowadzone ze Szwajcarii. Krajowy atrament INCO również nie był wystarczająco dobry, aby stać się częścią pióra Zenith i podjęto decyzję o sprowadzeniu go z Niemiec. Wkłady były również dostępne oddzielnie od długopisów. Głównie dlatego, że nie chce się kupować całego mechanizmu, a jedynie wkład, jeśli poprzedni zostanie wypisany. Były one znane pod nazwą Zenith 4.
Zenit 7 był gotowy do produkcji już w 1971 roku, ale dopiero w 1975 roku został opatentowany. Zewnętrzna obudowa pióra miała rowki w górnej części, dzięki czemu pióro nie mogło wślizgnąć się do dłoni podczas pisania. Pióro w atrakcyjny sposób, w tym czasie, świeciło dzięki niklowanemu i chromowanemu mosiądzowi. Część pokrywy, wykonana z tworzywa sztucznego, była w większości w kolorze niebieskim, a pióro sprzedawane było w eleganckim pudełku, które idealnie nadawało się na prezent i dodawało powagi i szacunku urzędnikom, którzy mieli je na biurku. Po pewnym czasie pudełko zostało skonstruowane w taki sposób, aby można było przekręcić górną pokrywę w sposób umożliwiający atrakcyjną prezentację pióra.
Fabryka planowała wypuścić na rynek w ciągu roku około 300.000 egzemplarzy pióra. Miało to być odpowiedzią na potrzeby klientów Zenith i użytkowników długopisów.
Komentarze