PPapier
Efekt uboczny pandemii? Sprzedaż artykułów papierniczych kwitnie
25 września 2020
Istnieje prosta teoria psychologiczna, która wyjaśnia nasze przyzwyczajenia dotyczące schronienia się w miejscu.
W 1995 roku poczta elektroniczna weszła do głównego nurtu. W 2009 roku powstała Paperless Post, jedna z pierwszych wiodących marek cyfrowych "artykułów papierniczych". I od prawie 30 lat każda nowa innowacja pozostawia nam pytanie - czy to już koniec papeterii firmowej?
Następnie w styczniu, dawniej wszechobecny sklep karciany Papyrus ogłosił upadłość, a w marcu zwolnił się z pracy w Crane & Co. Ponieważ jednak wszyscy schronili się na miejscu, materiały piśmienne cieszą się większą popularnością niż przez długi czas.
Andrea Bell, dyrektor ds. prognozowania trendów w firmie WGSN, mówi, że ona i jej koledzy zaczęli śledzić wzrost ilości materiałów piśmiennych w 2018 roku i w ciągu ostatnich kilku tygodni bacznie obserwowali ten trend. Marka papeterii papierowej Papier odnotowała 300% wzrost sprzedaży online, a Google Trends podało, że nastąpił 180% wzrost w wyszukiwaniu terminu "co napisać na karcie "myśląc o tobie"?
Wszyscy doświadczają cyfrowego zmęczenia - które jest realne - więc zwracamy się ku rzeczom namacalnym.
"Każdy doświadcza cyfrowego zmęczenia, które jest prawdziwe, więc zwracamy się do rzeczy namacalnych." Bell mówi. "I mamy więcej czasu, niż kiedykolwiek wcześniej. Przeżywamy chwile autorefleksji i spokoju, i dla wielu, wykorzystując ten czas na wysłanie kartki czy listu, czujemy się dobrze".
Według dr Priyi Raghubir, profesora biznesu na Uniwersytecie Nowojorskim, powód, dla którego czuje się "dobrze", sprowadza się do prostej psychologii i hierarchii ludzkich potrzeb. "Na dole są bardzo podstawowe potrzeby: jedzenie, woda, sen. Następny poziom to bezpieczeństwo, potem potrzeby społeczne, a potem szacunek i samorealizacja" - mówi. "W większości zaawansowanych zachodnich gospodarek, podstawowe potrzeby większości ludzi są zaspokajane. Ale kiedy coś się rozreguluje, jak na przykład pandemia, mamy obsesję na punkcie podstaw i mamy tendencję do robienia takich rzeczy jak magazynowanie jedzenia i papieru toaletowego. Po zażegnaniu bezpośredniego zagrożenia, zaczynamy ponownie awansować w hierarchii. Teraz chcemy się socjalizować, wysyłając kartki i listy, które pomogą nam nawiązać kontakty".
Wraz z wysyłaniem kartek i listów, dziennikarstwo stało się w ciągu ostatnich kilku miesięcy ważną rozrywką, we wszystkich grupach wiekowych i demograficznych. Notatniki i długopisy są uważane za część kategorii artykułów papierniczych, a sprzedaż tych artykułów może wyjaśnić niektóre z nich. Ludzie wracają również do papierowych kalendarzy. "Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest wyrażana przez papier", mówi Bell. "Praca jest cyfrowa, a sprawy osobiste są zapisywane na papierze, co pomaga stworzyć granicę między nimi, dając nam poczucie pewności w niepewnych czasach".
Te nowe nawyki prawdopodobnie pozostaną z nami, jak przewiduje dr Raghubir, nawet gdy życie wróci do normalności. "Doświadczyliśmy radości w takich rzeczach jak wygodniejsze ubieranie się i praca w domu, spodziewałbym się, że te rzeczy będą kontynuowane."
Komentarze