• Papier
  • Pisanie
  • Rysowanie
  • Szkoła
  • Biuro
  1. Strona główna
  2. Post Lockdown Workplaces - What Could They Look Like?

Post Lockdown Workplaces - What Could They Look Like?

# 27 października 2020

Ponieważ rząd zaczyna zachęcać brytyjskich pracowników do powrotu na stanowiska w tym miesiącu, obecna pandemia COVID-19 zmieni nasze nawyki zawodowe w dającej się przewidzieć przyszłości. Jak mogłyby więc wyglądać miejsca pracy po zamknięciu?

W czasie bezprecedensowego jak dotąd roku 2020, nie da się zaprzeczyć, że pandemia COVID-19 wstrząsnęła światem do głębi.

Przedsiębiorstwa zostały zmuszone do tymczasowego zamknięcia, transport publiczny został ograniczony tylko do niezbędnych podróży, a szkoły w całym kraju dopiero w przyszłym miesiącu otworzą swoje drzwi.

Sytuacja ta odbiła się ogromnym echem na dochodach brytyjskich przedsiębiorstw, a doniesienia sugerują, że brytyjska gospodarka prawdopodobnie ucierpi na skutek epidemii COVID-19 najbardziej w porównaniu z innymi krajami rozwiniętego świata.

Raporty takie jak te oraz oficjalne dane od ekspertów skłoniły Wielką Brytanię do szybkiej reakcji po okresie blokady, a wiele firm z siedzibą w biurach powoli przywraca pracowników do swoich siedzib.

Miejsce pracy znane nam przed wybuchem epidemii mogło jednak ulec drastycznej zmianie, aby sprostać nowym standardom i przepisom, które zostały ustanowione w odpowiedzi na zwalczanie i powstrzymywanie wirusa COVID-19.

Jak mogłoby więc wyglądać miejsce pracy po zamknięciu?

Śmierć rundy herbacianej?

Niedawne badanie przeprowadzone przez ekspertów BHP Citation wyszczególniło kilka kluczowych zmian i uzupełnień, których możemy zacząć się spodziewać w miejscu pracy po zamknięciu.

Ich wyniki wprowadzają nowe procedury, możliwe zanikanie tradycji biurowych i adaptacje do środowiska, które dodatkowo zapewniają bezpieczeństwo pracowników.

Niektóre z kluczowych zmian, na które zwrócono uwagę, to

- Technologia rozpoznawania obrazu i kontrola termometrem w celu wykrycia potencjalnych objawów COVID-19 przed wejściem i wyjściem pracowników z miejsca pracy.

- Zakaz obrotu herbatą/kawą w celu zapobieżenia ryzyku zanieczyszczenia krzyżowego.

- Przenoszenie spotkań/konferencji zespołów na zewnątrz biura, np. w miejscach publicznych, takich jak parki czy kawiarnie.

- Nowe plany pięter, które są zgodne z działaniami mającymi na celu zdystansowanie społeczne w takich miejscach, jak strefy wyłamywania się, sale konferencyjne i toalety.

- Przebudowane schematy zmian, aby zmniejszyć i kontrolować ilość pracowników w biurze w danym momencie.

- Przymusowe stosowanie masek na twarz przy wychodzeniu z biurek i chodzeniu po innych obszarach lokalu.

- Przesunięcia w czasie obiadów i przerw dla pracowników, aby uniknąć niepotrzebnych interakcji z innymi kolegami.

- Regularny dostęp do środków higieny rąk poprzez wprowadzenie stanowisk higieny w celu wyeliminowania przenoszenia zarazków i szkodliwych bakterii pomiędzy pracownikami.

Rozwijając niektóre z wymienionych zmian, Gillian McAteer, kierownik ds. zatrudnienia w Citation notes:

"Przedsiębiorstwa mogą być zmuszone do wdrożenia szeregu kreatywnych środków w celu egzekwowania higieny, bezpieczeństwa i społecznego dystansu w biurze.

Może to również wymagać od nich całkowitego przemyślenia całych obszarów ich miejsca pracy, w tym stref odpoczynku, toalet i sal konferencyjnych".

Biorąc pod uwagę wzrost ilości pracy domowej w okresie blokady, dodaje:

"Większość pracowników będzie nadal pracować w domu i może przychodzić do biura tylko po to, by wykonać zadania, których nie można wykonać zdalnie.

W przypadkach, gdy pracownicy będą potrzebni w biurze, powinni jednak spodziewać się dużych zmian w wyglądzie ich miejsc pracy przed marcem tego roku".

Jak pracownicy mogą dostosować się do stanowisk pracy po zamknięciu?

Podczas gdy te nowe zmiany i praktyki będą pewnym szokiem i spowodują pilną potrzebę ponownego otwarcia miejsc pracy przez wiele firm, to jednak drastyczne zmiany, takie jak te, będą miały również wpływ na pracowników.

Jak zauważa Evelyn Cotter, założycielka SEVEN Career Coaching, nagłe przejście od pracy w domu do powrotu do fizycznego miejsca pracy może wywołać zwiększone poczucie niepokoju wśród pracowników.

Evelyn Cotter wyjaśnia:

"Wyjście z bezpiecznej przestrzeni domowej, w której od kilku miesięcy tak intensywnie pracujesz, z powrotem do wielkiego, złego świata, w naturalny sposób wywołuje pewien niepokój".

"Rzuć się w pandemiczne warunki i wielowarstwową niepewność, i to jest naprawdę idealna zupa dla nawet najtwardszych z nas, aby poczuć niepokój."

Cotter podkreśla, że aby przezwyciężyć te obawy i przygotować się do powrotu na stanowiska pracy po zamknięciu, pracownicy powinni starać się przyjąć "postawę wzrostu".

"Wszystko jest szansą na wzrost i wszystko jest korzystne dla Twojego rozwoju; znajdź pozytywy i przypomnij sobie, że niezależnie od tempa, w jakim się rozwijasz, jest to dla Ciebie w porządku i robisz, co w Twojej mocy".

"Wielu ludzi doświadcza ogromnego zastoju w osobistej pewności siebie i motywacji.

Szukaj możliwości spróbowania nowych rzeczy i rozmawiania z nowymi ludźmi, a Twoja pewność siebie naturalnie wzrośnie".

TZobacz

Czy na pewno poprawnie korzystasz z cyrkla?

25 września 2020

Cyrkiel to metalowe lub plastikowe narzędzie rysunkowe w kształcie litery V z zaciskiem na jednym końcu, który utrzymuje ołówek i ostrym punktem na drugim końcu, który utrzymuje...

Największe strachy w miejscu pracy ujawnione

2 lutego 2021

Kiedy myślisz o swoich największych strachach w miejscu pracy, co byś wymienił? Spóźnianie się? Rozlanie porannej herbaty i kawy? Prośba o przebranie się w kostium na Halloween? Okazuje...

Jak bardzo przydatny jest piórnik?

25 września 2020

Piórnik jest bardzo łatwo dostosowywanym elementem promocyjnym. Istnieje wiele korzyści wynikających z posiadania piórnika jako urządzenia promocyjnego dla Twojej strategii...

Komentarze

PNa topie

  • Efekt uboczny pandemii? Sprzedaż artykułów papierniczych kwitnie

    25 września 2020
  • Historia druku akcydensowego

    25 września 2020
  • Kolory dzieciństwa

    25 września 2020
  • Nasze ulubione artykuły plastyczne

    25 września 2020

TNowe

  • Czy znasz swoją etykietę herbatników?

    2 lutego 2021
  • Największe strachy w miejscu pracy ujawnione

    2 lutego 2021
  • Nie trzeba panikować przy kawie w Biurze Uzależnionych

    7 stycznia 2021
  • Monitoring miejsca pracy - Czy jesteś obserwowany w pracy?

    7 stycznia 2021

CPolecamy

Przegląd flamastrów - co warto wiedzieć

25 września 2020

Kiedy należy wybrać papier satynowy lub matowy?

25 września 2020
  • Wiemy wszystko o artykułach papierniczych i plastycznych. Staramy się w interesujący sposób umożliwić wam podejście do tego tematu z zupełnie innej strony niż zwykle.

Warto zobaczyć

  • Jak samemu zrobić papierową teczkę?

  • Sześć najlepszych ergonomicznych wskazówek dotyczących konfiguracji klawiatury i myszy

Polecamy

  • Efekt uboczny pandemii? Sprzedaż artykułów papierniczych...
  • Historia druku akcydensowego
  • Kolory dzieciństwa
  • Nasze ulubione artykuły plastyczne
© Copyright Bajo All Rights Reserved.